Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het tarief voor boete baldidigheid in 2014?

Dus gister aangehouden omdat een vriend van me iets wilde vernielen, wat uiteindelijk niet gebeurt is. Wel kreeg hij een bon voor baldadigheid. Hij vroeg aan die agent: "Wat zal het ongeveer kosten, 100 euro?" De agent antwoordde hierop ja wel in die richting. Nu zie ik op de site van het openbaar ministerie 230 euro staan. Geld dit ook voor minderjarigen? (ik en mijn vriend) Ik las ook iets van dat de boete gehalveerd word bij bepaalde leeftijden. Wij zijn 16 jaar oud, en nu veel geld armer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
620

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Klopt. Het standaard tarief voor baldadigheid is 230 euro. De officier van Justitie kan dit nog omhoog of omlaag aanpassenaar dit gebeurt zelden. Halvering van de boete gebeurt alleen bij jongeren tussen de 12 en 15 jaar oud.

Eventueel kan je vriend in verzet gaan tegen de Strafbeschikking waarna hij matiging van de boete kan aanvragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding