Kan ik een paspoort aanvragen zonder vinger afdruk?

Mijn paspoort verloopt volgend jaar. En nu vraag ik me af of ik een paspoort kan aanvragen zonder mijn vingerafdruk te geven. Mijn vingerafdruk is mijn eigendom en vind mijn privacy erg belangrijk.

Ze hebben het toch altijd over kerk en staat gescheiden.
Ik ben een schepsel van God en de persoon is een fictie die zij in elkaar hebben geknutseld aan de hand van onze geboorteakte. Ik heb ook het woord persoon opgezocht en er staat: een masker van een toneelspeler
In de jur. woordenboek staat er schip, corporatie en legale entiteit.

Kan het zijn dat we eerst kapitein van onze schip moeten worden. Dan kunnen we een monsterboekje aanvragen.
Wat denken jullie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
je eerste alinea snap ik nog, maar die 2 daarna kan ik niet meer volgen. Wat heeft dat met je vraag te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er geen touw aan vast knopen aan deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vrag... ik zal het volgen. Mits jij niet naar buiten europa hoeft kun je ook een ID kaart aanvragen of moet ook daar een vingerafdruk op?
Kimath
13 jaar geleden
Bij een identiteitskaart moet ook een vingerafdruk gegeven worden. Dit had ik een tijdje terug.

Antwoorden (9)

Vingerafdrukken zijn verplicht op het nieuwe paspoort.
Heb jij trouwens op je huidige paspoort ook geen foto staan? Je gezicht is tenslotte ook jouw eigendom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt er staat een foto op.
Maar ze willen steeds meer van mij en dat wil ik niet.
Ik mag toch immers zelf bepalen wat ik wel wil en niet wil.
Vingerafdruk gaat bij mij te ver. Ze zijn al onze gegevens aan het verzamelen voor de chip die gaat komen. En daar wil ik niet aan mee werken. Totale slavernij en vrijheid verdwijnt beetje bij beetje. Meer mensen zouden in opstand moeten komen. En nee tegen de vingerafdruk moeten zeggen..
Het gaat immers om onze vrijheid.
Op dit moment is er een rechtszaak gaande van een vrouw die ook haar vingerafdruk niet wil geven.
Officieel moet het dus nog anders krijg je je pas niet.
Misschien dat ze na dit proces de regelgeving veranderen.
Mensenrechten steunen de vrouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Utrecht was ook iemand die een zaak had aangespannen, maar die jongen is nu dood - een schrijver als Tomas Ross zou er een boek over kunnen schrijven....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoeld Aaron Boudewijn toch?
Vraag me af waar die aan overleden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken dat verhaal of die jongen niet, maar gister, bij ik geloof hart van nl, hadden ze een stuk over een jonge vrouw die het niet wikde. Inbreuk op privacy, fraudegevoelig, identiteit stelen uit databank, dat waren haar argumenten waar mensenrechten zich in konden vinden. Proces loopt nog en het duurt altijd n aantal weken voor er uitspraak volgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaron Boudewijn is overleden aan de gevolgen van een epileptische aanval. Het hier genoemde 'mensenrechten' wat wordt daar in dit verband mee bedoeld, is dat een organisatie of zo?
daar loopt inmiddels al een rechtszaak van iemand die dat ook niet wil. de uitslag hiervan is nog niet bekend, maar voor volgend jaar wel.

Toegevoegd na 5 minuten:
er is ook iemand die de zaak al gewonnen heeft, dus het moet mogelijk zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al meerdere rechtzaken geweest van nederlandse burgers die niet hun vingerafdruk af wilde staan, i.v.m. de opslag in een landelijke vingerafdruk database. Deze burgers hebben de rechtzaak verloren.
Je bent verplicht bij de aanvraag van een nieuw paspoort je vingerafdruk af te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder vingerafdrukken te geven (4, waarvan de twee 'kenmerkendste' gebruikt worden), kun je geen paspoort of identiteitskaart aanschaffen.
Zo'n papier is echter wel verplicht, dus je kunt problemen verwachten als je dit weigert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen kans van slagen. Verschillende verzoeken daartoe zijn al afgewezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De paspoortwet gaat over personen en niet over mensen.
Hebben wij mensen misschien al die jaren niet gewoon een verkeerd paspoort aangevraagd?
Want er is een groot verschil tussen een persoon en een mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dolletjes hoor, maar een mens is een natuurlijk persoon en een object maximaal een rechtspersoon.
Met pseudo juridische (kronkel) rederneringen kom je er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zijn weldenkende personen anderen weer niet, zo blijkt....
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, Noortje.
Ik zou het gewoon zo voorleggen aan de dienstdoende lokettist, dan maakt hij voor jou een uitzondering en dan komt het gewoon helemaal in orde.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL :) Heb je hier ervaring mee? Of bedoel je dit als grapje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja met zo'n sterke redenatie kan degene aan het loket er natuurlijk niet omheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad overtuigende argumenten....
Mocht God al bestaan dan heeft die er niets mee te maken, anders had Hij (is hij eigen mannelijk?) er maar voor moeten zorgen dat er geen paspoorten nodig moeten zijn.
Jammer genoeg hebben we die wel om dat we met zijn allen een stelletje fraudeurs zijn. En ga nou niet zeggen dat jij er niet een bent, want dan maak je de grootste vergissing in je leven.
Een paspoort met een ingeniet pasfootje is jammer genoeg niet meer voldoende, maar de voortschrijdende techniek maakt het fraudeurs steeds moeilijker. Gelukkig maar.
Dus gewoon meedoen met het spelletje, je maak nu eenmaal deel uit van het systeem en de bijbehorende spelletjes.
Vind je toch dat je geen vingerafdruk wilt afgeven, nou dan blijf je toch gezellig in Nederland!.
In de toekomst krijgen net geboren kindertjes een chip geïmplanteerd net als de koeien een merkteken aan hun oor krijgen geklonken.
Dat lost een hoop problemen op en kunnen er weer wat ambtenaren naar huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klein detail: je bent wel verplicht om een ID te hebben ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, maar daar hoeft geen vingerafdruk op.
En de vraagsteller heeft het over haar paspoot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een ID-kaart moeten ook vingerafdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, dank.
je kunt een paspoort krijgen zonder vingerafdruk als je vingertoppen beschadigd zijn ivm werk etc maar dit paspoort is minderlang geldig bij mijn beste weten

dus er zit eigenlijk niks anders op dan of geen paspoort nemen met alle problemen van dien of veel geld uitgeven aan paspoorten die maar kort geldig zijn