Ja hoor, de zondagswet bestaat nog steeds.
Kijk voor tekst van de wet in de link bij de bronvermelding.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarin staan onder ander de volgende zaken

(2.1) Het is verboden op Zondag in de nabijheid van kerken of andere gebouwen voor de openbare eredienst in gebruik, zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, waardoor de godsdienstoefening wordt gehinderd.

(3.1) Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is.

(4.1) Het is verboden op Zondag voor 13 uur openbare vermakelijkheden te houden, daartoe gelegenheid te geven of daaraan deel te nemen.

(5.1) Het is verboden op Zondag voor 13 uur optochten of bijeenkomsten op openbare plaatsen te houden, daartoe gelegenheid te geven, of daaraan deel te nemen.

(6) Het is verboden op Zondag zonder genoegzame reden de openbare rust door arbeid in beroep of bedrijf te verstoren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Er hangt nog een besluit onder en dat zegt: Niet als openbare vermakelijkheden in de zin van de Zondagswet zullen worden beschouwd: toneelvoorstellingen, filmvoorstellingen, concerten en andere openbare bijeenkomsten, welke in besloten ruimten worden gehouden en de geestelijke, zedelijke of culturele verheffing of ontwikkeling van het publiek ten doel hebben. Dat geeft allicht enige lucht!
Poet
10 jaar geleden
Ik heb eens nagevraagd of voor wegenbouwwerk een ontheffing nodig was van deze wet. Het zou er stevig aan toe gaan namelijk. Er werd bij de betreffende gemeente lacherig gereageerd. Daarbij werd wegenbouw als een strikte noodzaak en een genoegzame reden beschouwd.
fisbel
10 jaar geleden
Dat de Zondagswet discriminerend zou zijn, daarover wordt verschillend gedacht. Deze maand komt een actuele versie uit.
http://www.st-ab.nl/wetten/0996_Zondagswet.htm
Poet
10 jaar geleden
Ik heb in de eerste kamerstukken gekeken en in de staatscourant maar er is daar geen wijziging in aantocht hoor.
Wettelijk gezien bestaat de zondagsrust nog steeds! Elke gemeente vraagt/verplicht burgers/verenigingen haar evenementen/activiteiten te melden die te maken hebben met collectiviteit/gemeenschappelijke deelname. Het is aan het plaatselijke gemeentelijk bestuur (of inwoners) of zij daar mee accoord gaan. Er kan gemotiveerd bezwaar in gediend worden!