is een gps tracker meegeven aan je kind illigaal als de ouders gescheiden zijn en het kijd bij 1 van die ouders gaat logeren?

Toegevoegd na 1 minuut:
"bij de andere ouder" is een betere formulering :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
ronron1212
10 jaar geleden
Heb je geen vertrouwen in de ouder van het kind?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wel, maar daar was het toestel ook niet voor aangeschaft, was meer de controle over wie mijn kind belt en dat ik kan zien waar mijn kind is (kindertelefoon) ongeacht of dat bij de andere ouder is of als ze buiten aan het spelen is...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overleg dat dan met je ex, dan hoef je er toch niet stiekem over te doen? Lijkt me voor haar of hem ook prettig dat hij/zij weet waar het kind is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die weet het ook, maar beweert dat ik illegaal bezig ben (indirect zijn privacy recht schend) vandaar me vraag

Het beste antwoord

Nee, dergelijke zaken zijn niet illegaal, zolang het kind minderjarig is en u de volledige voogdij hebt.
Heeft u geen voogdij dan zijn dergelijke zaken niet aan u.

Uiteraard kleeft er wel een keerzijde aan het verhaal.
Is het moraal gezien correct?
En wat voor een signaal geef je aan beide partijen af en met name naar uw kind.
Het eerste wat ik zou bedenken is inderdaad het vertrouwen.
Zoals jij hem/haar of hun niet vertrouwd staat natuurlijk door dergelijke handelen hun vertrouwen in jou oprechtheid natuurlijk ook ter discussie.
Draai het eens om, zou jij dit wenselijk vinden.