Wat gebeurt er als je word aangehouden zonder rijbewijs (ik moet hem nog laten maken bij de gemeente) krijg ik nu n boete als ik word aangehouden ?

Ik heb m wel gehaald moet alleen nog het pasje laten maken, wat krijg ik nu als ik word aangehouden? (Tis voor brommer)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik heb t ook nog niet laten maken krijg ik dan ook gewoon n boete voor niet mee? Want dan ga ik gwn rijden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die boete van 230 is als je geen rijbewijs heb maar ik heb m wel, ik moet m alleen nog laten maken
SimonV
10 jaar geleden
Je hebt hem niet bij je...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je hebt hem dan dus niet. Niet bij je hebben is als je je rijbewijs in je andere broek hebt laten zitten. Jij hebt nog geen rijbewijs. Je hebt weliswaar je examen gehaald, maar je hebt nog geen rijbewijs. Daarvoor moet je eerst je rijbewijs afgehaald hebben.
Ritsuka
10 jaar geleden
Gewoon een paar dagen geduld hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maandag ga k m halen.. Kga gwn die 35 of 40 euro betalen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt hem dan inderdaad nog niet, ook al ben je geslaagd, je hebt geen rijbewijs dus rijden zonder rijbewijs. Het document bestaat simpelweg nog niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties, nog maar ff wachten tot maandag dan

Antwoorden (4)

Ja. Je krijgt zelfs een boete als je wel een rijbewijs hebt, maar het thuis hebt laten liggen. Natuurlijk hangt het een beetje af van de agent die je aanhoudt. Maar in principe moet je niet alleen je rijbewijs gehaald hebben, je hoort het ook bij je te dragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De boete bedraagt € 230,-.
De verzekeringsmaatschappij zal bij een ongeluk waarschijnlijk eventuele schade niet dekken, dus dat kan zeer kostbaar worden.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat 'waarschijnlijk' kun je wel weglaten :-)
Je krijgt de boete voor het niet hebben van een rijbewijs, die is hoger dan die voor het niet kunnen tonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
iHave dat klopt want je hebt het rijbewijs pas als je het in je zak hebt. ++
Het allerergste is behalve die boete dat als je schade rijdt, de verzekeraar niets vergoed.