Wat moet je doen als je onterecht wordt aangeklaagd voor verkrachting?

Wat zou je in de volgende situatie moeten doen? Je hebt seks gehad met een meisje (eenmalig dus soort one night stand). En dan ineens beweert dat meisje dat de seks niet uit vrije wil was en ze klaagt je aan voor verkrachting. Hoe moet je dan bewijzen dat zij het uit vrije wil deed.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat is niet te bewijzen, maar ja dat kan zij ook niet.
Iemand beschuldigen is één ding, om het e.e.a nog te staven is een ander.
Als je officieel in staat van beschuldiging bent gesteld,
dan wordt je vanzelf uitgenodigd of opgehaald voor een gesprek.
En daar kan je dus je verhaal doen.
Daarnaast kan je altijd nog een advocaat in handen nemen.
Meer kun je op dit moment niet ondernemen.