Mag een politieke partij zoals 'Nieuw Elan' zomaar folders in de bus gooien als je een 'nee-nee' sticker hebt?

Ik heb een 'nee-nee' sticker. Maar Nieuw Elan uit Alphen aan den Rijn heeft hier absoluut geen respect voor en gooit toch een folder in de bus. Mag dit zomaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee dit mag inderdaad niet en getuigd daarbij van een ongelofelijke domheid en of arrogantie van de politieke partij die het in de bus gegooid heeft,dit omdat als je zou twijfelen of een partij betrouwbaar is hiermee de onbetrouwbaarheid van die partij aangetoond word.Je geeft namelijk aan dat je geen ongeadresseerd drukwerk wil hebben (stel dat de partij stelt dat ze geen hondenbelasting wil)en vervolgens duwt die partij een folder in je bus(of ze voeren de hondenbelasting in). Een vergelijkbaar geval speelde in de jaren 90 in B met de SP waar een bewoner over geklaagd heeft en terecht gewonnen.

Nee dat mogen ze niet. Je hebt niet voor niets die sticker. Tenzij ze het in een envelop hebben gestopt met jouw adres erop, dan is het gewoon geadresseerde post.

In principe niet, je kunt hiertegen een klacht indienen. Dat kan bij de reclame code commissie.

Bronnen:
http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?o...

Verkiezingsposters worden niet als reclame gezien en mogen dus bij een nee sticker naar binnen gegooid worden Het zijn informatie folders Toegevoegd na 3 minuten: deze folders informenr mensen wat een partij gaat doen in de gemeente Toegevoegd na 4 minuten: Als u een sticker heeft geplakt op uw brievenbus, en toch nog reclamedrukwerk ontvangt kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Soms staat een telefoonnummer van de verspreider op de folder. De verspreider is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen vier weken antwoord te geven. Is het antwoord niet op tijd, of is de klacht niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u binnen vier weken een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Reclame Code Commissie Postbus 75684 1070 AR AMSTERDAM Toegevoegd na 9 minuten: lees de uitspraken van de reclame code commisie

Bronnen:
http://www.kiesraad.nl/nl/Onderwerpen/Orga...

Nee, nee

ja dat mag, er is geen wet die aangeeft dat misbruik zal worden bestraft...maar het is niet netjes, toevallig dacht ik vanmiddag pcies hetzelfde toen ik een gemeentekrantje in mn bus vond (ik heb ook een nee nee sticker)...maar er zijn geen stappen die je kunt ondernemen zodat in jouw geval :''Elan''. wordt bestraft...maar het is niet netjes....dat klopt,

Nee, dit mag niet, alleen, zoals eerder gemeld, als er een sticker met je adres op zit. Daarnaast is het ook hartstikke dom. Mensen hebben die stikker er niet voor niets hangen. Als ik zo'n folder in mijn brievenbus aan zou treffen, zou ik al nooit meer op hen stemmen. Een partij die die regels niet respecteerd, hoef ik niet te respecteren.

Nee,dat mag niet.Mijn dochter heeft dat ook gedaan en nadat er iemand heeft geklaagd,werd er besloten niks uit te betalen,aan mijn dochter.Nee nee betekend nee nee.Geen ongeadreseerde post.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100