Hoe lang blijft een vergrijp in Duitsland, waarvoor ik ben veroordeeld tot een geldboete staan in mijn dossier? Wanneer verjaart dit?

Ik wil graag solliciteren op een baan maar word daarbij eerst gescreend

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt af van het vergrijp. Als je uit de kassalade hebt gesnoept kan je een baan op de geldtruck wel vergeten en ook of je in Duitsland wilt gaan werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bezit van softdrugs bijna 5 jaar geleden, hier in Ned. solliciteren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bezit van softdrugs IN NL is niet verboden. Je zal er weinig last mee krijgen, denk ik.

Antwoorden (1)

De normale verjaring termijn is 5 jaar. Het is 3 jaar voor een boete onder de 1000 euro.
Dat wil zeggen, daarna is het de boete niet meer inbaar.

In het Nederlandse dossier blijft een boete boven de 100 euro 5 jaar staan. Wel wordt gekeken of vergrijp relevant is voor de baan.
Als het een boete is van derde categorie of hoger dan is het 10 jaar.