Wat moet de waterkwaliteit zijn van een "Water en zand spel" bij scholen?

Ik wil graag een Water en zand spel maken (zoals bij neeltje jans) voor een school met een aparte (ondergrondse) watertank voor de toevoer van water. Ik heb geen idee wat de waterkwaliteit moet zijn en of er wettelijke normen voor zijn. Het vermijden van legionella lijkt mij nogal logies, maar hoe is dat in een watertank het best te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Daar wordt meestal gewoon een grondwaterpomp voor gebruikt. Dan heb je koud water en dus geen problemen met legionella, je hebt de lol van het pompen, en je gebruikt bovendien geen kraanwater. Uiteindelijk is dat dus ook goedkoper. (een grondwaterpomp laten plaatsen is niet zo duur)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan komt de veiligheid van het water om de hoek kijken. Is het niet gevaarlijk voor kinderen om grondwater te drinken waar bijvoorbeeld ijzer in zit? Immers is drinken vaak de eerste reactie van kinderen op een kraan of pomp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hm... dat doen ze toch ook niet bij al die andere zand- en waterdrinkplaatsen? Ik zou zeker een pomp nemen, en geen kraan. Bij een kraan zal die neiging er misschien net wat eerder zijn. Maar je hebt er immers ook geen drinkbekers bij staan, maar emmertjes en zo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zand- en waterspeelplaatsen :-) Raakte even afgeleid tijdens het typen.