wat houdt inzake de drugswetgeving in ?

Ik heb vandaag een brief gekregen van de politie waarin ik wordt uitgenodigd voor een verhoor inzake de drugswetgeving. Ik weet niet waar dit opeens vandaan komt want ik ben nooit met drugs gepakt geweest. Kan het zijn dat er iemand dat ik ken gepakt is geweest en dat ze mij willen ondervragen als getuige? Wat gaat er allemaal gebeuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Kennelijk willen ze je spreken in verband met drugs. Dat kan zijn als verdachte, als getuige, als informant . Kortom ze gaan je vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@RayHolland, ja, dat kan inderdaad als verdachte of als getuigen. Daarom is het heel verstandig om daarnaar eerst te informeren.
Je kunt niet opgeroepen worden als informant, of je moet jezelf al opgegheven hebben als informant in een bepaalde zaak. Je wordt dan meestal niet op het bureau uitgenodigd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
opgegheven moet zijn opgegeven.
JoanDArc
Maand top 10

Daar waar je drugswetgeving schrijft, moet ik aannemen dat je de Opiumwet bedoelt.

Eerst een antwoord op je vraag die de brief betreft:
als je -schriftelijk- voor verhoor wordt uitgenodigd of opgeroepen vermeldt men niet altijd of je als verdachte of als getuige zal worden gehoord. Het is heel belangrijk dat je daar eerst naar informeert!! Meestal staat in de brief wel een telefoonnummer en een naam waar je daarnaar kunt informeren.
Je schrijft dat je nog nooit met drugs gepakt bent, ik hoop dat je bedoelt dat je nooit vrijwillig met drugs in aanraking bent geweest.
Er zijn meerdere soorten drugs, waarvan men zich vaak niet realiseert dat ze onder de opiumwet vallen.Van cocaïne, heroïne, XTC en LSD weet men het meestal wel, maar hennepplanten waarvan wiet en hasj gemaakt worden vallen ook onder de Opiumwet.

http://www.perrelsadvocaten.nl/diensten-en-rechtsgebieden/strafrecht/politie-verhoor.aspx?laststatuspage=pc&mrtype=pc&postback534=1

Toegevoegd na 12 minuten:
Omdat je het expliciet over verhoor hebt, stuur ik je via Bron een stappenplan,