Is bouwen door je buurman van een schuur met schuindak op de erfscheiding toegestaan ?

En hoe zit het met zijn regengoot deze komt dan boven mijn grondgebied te hangen, is dit foegestaan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Nee, de goot mag niet boven uw grond, Over het bouwwerk: dat hangt van de hoogte en dergelijke af. Probeer het vriendelijk op te lossen, burenruzies kunnen voor beide partijen het leven vergallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee bouwwerken mogen nooit zonder toestemming van de buren op de erfgrens gebouwd worden, de bouwvergunning geeft hier uitsluitsel over ,deze ligt ter inzage op het gemeentehuis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij moet het normaliter 30 of 50 cm van de erfgrens gebouwd worden
Poet
10 jaar geleden
Wat op het achtererf gebeurt is veelal bouwvergunningsvrij tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met bouwvergunningsvrij bedoel je dat het er illegaal staat toch? Voor alles is er een vergunning nodig of het nu 10 of 100 meter van de straat staat. Zelfs voor een afsluiting die hoger dan 2 meter is of een boom om te zagen.