Is het hebben van verschillende E-mail adressen op dezelfde naam illegaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
gvrox
10 jaar geleden
Om welke reden zou het uberhaupt illegaal kunnen of moeten zijn ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat heb je aan emailadressen met dezelfde naam?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik persoonlijk niks, maar iemand die ik ken wel, die verandert regelmatig van E-mail adres, gewoon uit verveling.

Het beste antwoord

Nee, net als bij telefoonnummers en abonnementen.
Is geen identiteit aan gekoppeld. Het is een soort van postbus. Moet uniek zijn en dat is niet gelijk aan identiteit. Het is niet gekoppeld aan een persoon en zelfs niet aan een woonlocatie. Het wordt tijdelijk gebruikt (voor onbepaalde duur.) om te kunnen bepalen waar de post ontvangen moet worden.
Als een e-mail adres is verwijderd dan komt het daarna beschikbaar voor een ander. Tijdens het gebruik moet een e-mailadres dus wel uniek zijn.
Is net als bij een gewoon adres. Na verkoop of opzeggen van de huur komt het beschikbaar voor een volgende.
Het is ook niet illegaal om meerdere woningen en bedrijven te hebben.
Ook daar kan post worden doorgestuurd naar een ander adres. Is bij bedrijven ook niet altijd duidelijk te bepalen.
Illegaal kan het wel worden bij het doorsluizen van post om de identiteit te verhullen, maar dat iets anders. Dan gaat het toch om de activiteit en het verhullen via meerdere is niet meer dan een middel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie: i.p.v. "verhullen via meerdere" lezen " verhullen door het doorsturen via meerdere kanalen"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen, iedereen is vrij zoveel e-mailadressen te hebben als hij zelf wenst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je mag zo veel adressen hebben als je wil, aangezien er geen naamrestricties zijn op emailadressen.

Let wel: gebruik je de adressen om je zelf vaker ergens te registreren, dan kan dat in strijd zijn met de voorwaarden van de desbetreffende site

Je mag jezelf bijvoorbeeld niet meerdere keren registreren bij Netflix voor een maand gratis proberen, kijk dus uit met wat je doet met de adressen