Word mijn wajong gekort als mijn vader onslagen word en ook uitkering aanvraag?

Toegevoegd na 4 minuten:
Woon nog bij mijn ouders thuis.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Amadea
10 jaar geleden
Woon jij dan bij je vader in huis?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja woon nog bij mijn ouders thuis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een WAjonguitkering is een persoonlijke uitkering. Er wordt geen rekening gehouden met inkomsten van huisgenoten/ partners etc.

Antwoorden (3)

Een wajong en een ww uitkering hebben in dit geval geen gevolgen voor jullie.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste, Heeft uw misschien bron? en als die een later een bijstandsuitkering krijgt? Bedankt voor je antwoord.
ronron1212
10 jaar geleden
Ook dan heeft het geen gevolg.
Hallo gast,

Een wajong-uitkering voor jou is alleen bedoeld om jou financieel te ondersteunen. Deze is aangevraagd namens jou en voor jou.

Als jou vader een werkloosheidsuitkering aanvraagd komt deze ten goede van jouw vader.

Deze uitkeringen hebben geen invloed op elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een wajong uitkering is voor mensen met een beperking en die voor zoveel procent zijn afgekeurd om te werken. Het lijkt me dus niet logisch dat ze jou uitkering dan inkorten. Meestal word een wajong wel ingekort zodra je werk hebt gevonden dan krijg je nog maar een deel van je wajong (afhankelijk van hoeveel je verdiend).