Heb je recht op een wajong uitkering als je in deeltijd therapie moet vanwege wat zwaardere psychische problemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Nee, dat denk ik niet, je moet daarvoor al meer dan 52 weken niet meer dan 75% van je normale loon hebben kunnen verdienen, en je ziekte moet langdurig zijn, dus naar waarschijnlijkheid niet binnen een jaar herstellen. Als je van mening bent dat dat bij jou het geval is, dan kun je natuurlijk een Wajong uitkering aanvragen, maar hou er rekening mee, dat dit niet wordt gegeven. Verzamel zoveel mogelijk informatie over je ziekte bij je behandeld artsen, zodat je bij je keuring kunt aantonen wat je mankeert. Je kunt een Wajong aanvragen via het internet, hoe?, dat vind je in de link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem eens contact op met jurofoon over deze vraag: https://www.jurofoon.nl/
Hier kun je via de telefoon of via mail deze vraag neerleggen en vragen wat je rechten zijn.
Naar mijn idee heeft hier iedereen recht op vervanging, dit is gewoon een staaltje van slecht onderhoud van een pand, waar jij tenslotte wel voor betaald en dus recht op hebt. Ongeacht je gezondheidstoestand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oei reactie bij verkeerde antwoord gezet, sorry.
Ja, dat kan wel helpen. Maar de uiteindelijke beslissing neemt de keuringsarts van het UWV, zorg dus dat je kunt aantonen hoe lang je dit al hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het is wel verstandig vooraf een afspraak te maken, dan weet je zeker dat iemand de tijd voor je kan nemen.