Ik heb een rechtzaak gewonnen waarom ik toch incasso kosten betalen?

korting gekregen van de rechter omdat we niet de juiste kleur kozijnen hebben gekregen, waarom moet wij dan de incasso kosten betalen? hebben overigens de helft van de factuur betaald daarna is rechtzaak opgestart door firma .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Je hebt de volledige rekening niet of niet op tijd betaald. Dan heeft de ondernemer extra kosten moeten maken om het openstaande bedrag van jouw te vorderen.

Om de incassokosten te voorkomen had je ook het volledige bedrag onder protest kunnen betalen.

Met de bron-link vindt je hierover meer info en kun je controleren of de kosten niet te hoog zijn berekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn de incassokosten door de rechter goedgekeurd? Of zijn deze enkel door de firma berekend zonder tussenkomst rechter?

Als je als consument besteld hebt moet je na vervallen factuur namelijk eerst een aanmaning ontvangen incl. mogelijkheid binnen 14 dagen alsnog te betalen, anders mogen geen incassokosten gerekend worden. Heb je deze aanmaning ontvangen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is van belang wat de uitspraak van de rechter in deze is, in de vraag komt niet duidelijk naar voren wat de rechter wel en niet heeft besloten.
Je kan een zaak wel winnen maar onder welke voorwaarden,
A gedeeltelijke betaling van de vordering omdat in deze de kleur niet klopt
B gedeeltelijke betaling van de vordering omdat in deze de kleur niet klopt, maar beide partijen betalen beiden de helft van de rechtszaak.

Het is voor het geven van een goed antwoord van, dat de vraag zo duidelijk mogelijk is .

In princiepen is het zo dat als je een zaak hebt gewonnen dat er verder voor u geen kosten meer aan zijn verbonden tenzij in het vonnis anders is omschreven.