Mag je zomaar muziek draaien?

*In het openbaar (opstraat, school enz.)?
*Bij iemand (bijv. feestje)?
*Op een evenement?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K

Het beste antwoord

Muziek mag je draaien en maken in besloten kring. Daarmee bedoel ik in principe thuis en in kleine gezelschappen.
Houd iemand een feestje en zet hij een feesttent neer en komen er meer dan X genodigden, dan is daar een gemeentelijke vergunning voor nodig. Dit geldt ook voor evenementen.
Ook muziek op straat ten gehore brengen (straatmuzikant) dien je een gemeentelijke vergunning voor te hebben, al wordt er wel eens een oogje dicht geknepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is er geen regel tegen, maar je hoort er wel voor te zorgen dat je geen overlast creëert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het moet als ook legale muziek zijn, dus niet illegaal gedownload of gekopieerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms wel en soms niet: op de radio, tv, of aanbieden via internet wel, maar thuis, tijdens feestje, op een bijeenkomst niet (ook niet als de tekstschrijver of componist meer dan 70 jaar dood is (rare regel)).

Hierop staat het verder uitgewerkt dan ik beschreven heb:

http://www.bumastemra.nl/nl-NL/MuziekgebruikOpgeven/WanneerBetalen.htm

de laatste 2 alinea's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel: Niet: radio, tv, aanbieden via internet
Wel: thuis, tijdens een feestje, op een bijeenkomst, componist/tekstschrijver is meer dan 70 jaar dood