Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je zomaar muziek draaien?

*In het openbaar (opstraat, school enz.)?
*Bij iemand (bijv. feestje)?
*Op een evenement?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Muziek mag je draaien en maken in besloten kring. Daarmee bedoel ik in principe thuis en in kleine gezelschappen.
Houd iemand een feestje en zet hij een feesttent neer en komen er meer dan X genodigden, dan is daar een gemeentelijke vergunning voor nodig. Dit geldt ook voor evenementen.
Ook muziek op straat ten gehore brengen (straatmuzikant) dien je een gemeentelijke vergunning voor te hebben, al wordt er wel eens een oogje dicht geknepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is er geen regel tegen, maar je hoort er wel voor te zorgen dat je geen overlast creëert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het moet als ook legale muziek zijn, dus niet illegaal gedownload of gekopieerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms wel en soms niet: op de radio, tv, of aanbieden via internet wel, maar thuis, tijdens feestje, op een bijeenkomst niet (ook niet als de tekstschrijver of componist meer dan 70 jaar dood is (rare regel)).

Hierop staat het verder uitgewerkt dan ik beschreven heb:

http://www.bumastemra.nl/nl-NL/MuziekgebruikOpgeven/WanneerBetalen.htm

de laatste 2 alinea's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel: Niet: radio, tv, aanbieden via internet
Wel: thuis, tijdens een feestje, op een bijeenkomst, componist/tekstschrijver is meer dan 70 jaar dood

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding