Hoelang voor het verloop van je ID kan je een nieuw ID aanvragen?

Mijn ID kaart verloopt in november, maar wegens omstandigheden is het handiger als ik binnenkort vast mijn nieuwe ID aan kan vragen. Kan dit en vervalt het oude ID dan gewoon? Of moet ik wachten tot het ID echt bijna vervalt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je kan de kaart nu al aanvragen, dat is heel gewoon. Er zijn bijvoorbeeld landen die willen dat je paspoort nog zes maanden geldig is na terugreis. Dus ook bij paspoorten is dit gewoon. Je moet wel je oude kaart inleveren bij het afhalen van de nieuwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Mag inderdaad gewoon. Zolang je je "oude" maar inlevert zit daar verder geen datum aan.