Kan je zomaar een ziekenhuis bouwen in Afrika?

Mag je dan ook - Zelf bepalen wat de naam is? Wat voor personeel je aan neemt? En noem maar op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Het beste antwoord

Meestal wordt er bij een dergelijk project een stichting gestart, waarvanuit de bouw van een ziekenhuis in Afrika gefinancierd wordt. Dit gebeurd natuurlijk na overleg met de bevolking en overheden.

Vaak vind de bouw plaats in samenwerking met AMREF, de grootste Afrikaanse gezondheidsorganisatie (ook wel bekend als Flying Doctors). Deze kent de contacten die nodig zijn. Ook kan de AMREF het medisch personeel verzorgen, al is het ook mogelijk dat je dit zelf regelt. Dan ben je natuurlijk wel gebonden aan bepaalde regels van de Wereld Gezondheidsorganisaties (WHO).

De initiator (degene die met alles begonnen is) van het hele project, kan dan bepalen welke naam het ziekenhuis. Hij kan bijvoorbeeld het ziekenhuis vernoemen naar hen die veel geld in het laatje hebben gebracht, bijv. door een schenking uit een erfenis.