Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een winkel stopt, mag het dan ervoor kiezen geen geld terug te geven?

Ik heb een cadeau gekregen, gekocht in een winkel die stopt te bestaan. Om deze reden geven ze geen geld meer terug en mag ik alleen een artikel ruilen. Mag een winkel dit doen, of moet ik geld terug kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
580

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij gewoon winkels is het zo dat je het in binnen 5 of 6 dagen moet terug brengen als je er niks meer aan hebt. En als je iets anders wilt ofzo horen ze idd geld teruggeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of je kan de winkel bellen of mail of dit wel en niet mag als ze stoppen met bestaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit antwoord is onjuist.
Powergen
9 jaar geleden
- Ruilen/geld terug is een gunst, geen recht. Gekocht is gekocht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat Hoieenvraag het voortaan maar bij vragen moet houden ipv antwoorden. Het antwoord is niet te volgen én fout.
Alle twee niet. Ruilen is geen recht maar een service die een winkel niet hoeft te bieden. Geld terug is ook geen recht als het artikel voldoet aan de eisen die je eraan mag stellen. Het zou anders worden wanneer het artikel niet aan de eisen voldoet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Geld terug hoeft dus niet en ruilen evenmin, behalve als in de algemene voorwaarden staat dat er recht bestaat op geld terug of ruilen als je het binnen een bepaalde tijd terugbrengt, ook wanneer geen sprake is van bijv. een fabrieksfout.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding