is een werkgever verplicht veiligheidsschoeisel te betalen?

Mijn man werkt al jaren in een garage waar schoeisel met harde neus verplicht is en moet deze al jaren zelf betalen ,is zijn werkgever verplicht de kosten te vergoeden of gepast schoeisel aan te bieden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

PBM's zoals veiligheidsschoenen dienen door de werkgever ter beschikking te worden gesteld (en die draait dan dus ook op voor de kosten).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, wat erg dat dat al jaren niet betaald wordt!
Computoon
10 jaar geleden
Is een 'eigen bijdrage werkkleding/schoeisel toegestaan, vanuit de gedachte dat je 'bespaart' op privekleding/schoeisel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf waar veiligheidsschoeisel is verplicht en die krijg ik dus ook gratis van het uitzendbureau. Als ik in vaste dienst kom moet het bedrijf die betalen. Het heeft niets te maken met besparen op priveschoenen. Je moet het vergelijken met een uniform. Een piloot betaalt ook geen eigen bijdrage omdat hij bespaart op een spijkerbroek of trui als hij werkt. Het is verplicht en zodra het verplicht is moet de werkgever betalen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Mijn werkgever betaald mijn uniform, en stomerij, dat is geregeld in de cao.