ik heb een bekeuring gekregen in het bijzijn van 4 agenten maar geen bewijs hiervan gekregen,kan ik dit succesvol aanvechten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De gele kopie hoeft men niet te geven. Deze kopie is voor je eigen administratie.
Het gele afschrift is niet meer en niet minder dan een "Aankondiging van Beschikking". Met andere woorden, de agent wil u met het afschrift laten weten dat u binnenkort een beschikking op de deurmat kunt verwachten. Die komt - gegarandeerd - met acceptgirokaart via het CJIB.
Natuurlijk, u mag alles aanvechten, maar u loopt wel het risico dat als de kantonrechter toevallig slecht gemutst is, hij er nog een schepje bovenop doet.
En vergeet de griffierechten niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat er bij strafzaken geen griffierechten betaald hoefden te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, maar ik mag toch hopen dat vragensteller het heeft over een bekeuring en niet in een stafzaak verzeild is.

Andere antwoorden (1)

Weinig kans... Normaliter krijg je bij een bekeuring wel een kopie van de bekeuring. Dat je die niet gekregen schijnt te hebben is vreemd maar hoeft niet altijd wat te zeggen. ik heb ooit eens een bekeuring gekregen en de agenten niet eens gezien. Die bleken in een "normale" auto gestaan te hebben vanwaaruit ze mijn nummerplaat hebben genoteerd. Aanvechten is alleen zinvol als je een bewijs hebt dat het een onredelijke beslissing is geweest.