Waarschuwingsbord,,verplicht of niet.?

Bij ons kunnen klanten zo het achterterrein oprijden,om te lossen en spullen op te halen.
Ook rijdt hier vaak een heftruck rond,tussen de klanten ,en vaak kinderen die de klanten bij zich hebben.
Als er wat gebeurt?wie is er verantwoordelijk?
Er staat geen bord betreden op eigen risico of zoiets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Het beste antwoord

Het bedrijf is ALTIJD aansprakelijk voor ongevallen, zolang je het toegankelijk maakt voor derden. Dus als je de toegang niet verbiedt heb je een verantwoording, gek als het ook moge klinken.. Een bordje betreden op eigen risico is helaas geen wettelijke ontheffing hiervoor. (Daar waar ik werk is derhalve ook een zeer goed sluitende aansprakelijkheids & ongevallen verzekering, omdat het een groot terrein heeft wat open is voor iedereen).

Iemand die bij jou onder de heftruck komt is ouw verantwoording. Een bord kan helpen bij een rechtzaak, maar het geeft je niet direct het gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat lijkt me wel verstandig zo'n bord te plaatsen, jaren terug hebben we op advies van iemand anders ook dit bord geplaatst op ons parkeerterrein en zelfs ook bij de ingang van ons park, waar diep water is, giftige planten, bouwwerken enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als de wiedeweerga een eind aan deze situatie maken. Je wilt het niet op je geweten hebben dat er een kind onder de heftruck komt.
Dus ik denk dat een bord niet genoeg is, er zal iets aan de situatie gedaan moeten worden.
Het menselijk leed als er iets gebeurt is natuurlijk het ergst, maar je kunt er ook een flinke rekening van krijgen. Behalve als je kunt aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om een ongeluk te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juridisch gezien en om je zelf in te dekken zou ik zeker een bordje plaatsen met de gevaren die er zijn zoals let op heftruck, betreden op eigenrisico.