hoe telt men een week nu men niet meer kan corresponderen over de maandag omdat er dan geen post wordt bezorgd?

De post bezorgd niet meer op maandag. Echter als ik een brief op de bus doe op vrijdag die er uiterlijk op volgende maandag moet zijn (dat kan in geval van een reactie op een geschil bv) mag die dan ook nog op de dinsdag tellen vanwege een poststempel met de datum op maandag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De post bezorgt de postzegelpost (brievenbus) nog steeds op maandag. PostNL WIL niet meer op maandag bezorgen maar moet dat nog steeds.

Toegevoegd na 54 seconden:
Overigens is het poststempel dan nog steeds de vrijdag, dus je zit altijd goed en ZOU jouw brief op zaterdag bezorgt moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je vrijdag voor 17:00 een brief post, wordt hij zaterdag bezorgt, dus dat is voor maandag, als hij na 17:00 gepost wordt, wordt hij dinsdag bezorgt en is dus te laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veelal zit de vertraging ingebouwd in de uiterlijke datum. Als ze brieven uiterlijk maandag binnen willen hebben, bedoelen ze uiterlijk woensdag hier houden ze al rekening mee gehouden.

Bovendien wordt er wel post bezorgd maar dan op een postnummer en geen huis aan huis nummer. Dit kan ook invloed hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp even jouw zin met woensdag erin niet. Verder: wat bedoel je met wel postnummer en geen huis aan huisnummer? Ik bezorg elke maandag nog steeds de post maar alleen dus post met een postzegel die in de brievenbus is gegooid, geen zakelijke post met stempels dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat ze vertraging met de post incalculeren in de deadline omtrent reageren.
En adressen met een postbus worden ook niet bezorgt deze moeten afgehaald worden bij het postkantoor. Deze krijgen gewoon post binnen op maandag (dit hoeft immers niet bezorgd te worden). De bezorging post (die particulieren in de brievenbus krijgen) komt niet op maandag (tenminste bij ons niet). Behalve de belastingdienst want die weet me altijd te vinden maar dat ter zijde. Ik wil hiermee aangeven dat als je een deadline hebt (bijvoorbeeld de maandag) dat een bedrijf de post veelal wel maandag krijgt.