Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geldt de Wet van Dam ook als het gaat om het opzeggen van een (thuis)studie?

Vorig jaar oktober ben ik begonnen met een HBO thuisstudie. Jammer genoeg kan ik deze studie niet voortzetten, het is een ontzettend leuke studie, door omstandigheden moet ik er mee stoppen. Nu heb ik vanochtend gebeld met de school (LOI), ik moest een e-mail verzenden met mijn opzegging, dat heb ik gedaan. Nu heb ik geen idee wat het opzegtermijn is (de voorwaarden zeggen 3 mnd, maar hoe dan met de Wet van Dam?). De opleiding zou in totaal drie jaar duren, ik betaal per maand. Ik heb alleen het benodigde lesmateriaal thuis, dus niet het gehele pakket.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onderstaande vind ik online:
7. Voortijdige beëindiging
Bij LOI Hogeschool en LOI University schrijf je je in voor een complete bachelor-, post bacheloropleiding, master, HBO-deelprogramma of, indien de opleiding modulair is opgebouwd, per module of combinatie van modules. Je kunt een opleiding van LOI Hogeschool of LOI University alleen tussentijds beëindigen als je dit twee maanden vóór het einde van het lopende studiejaar (van 12 maanden), gerekend vanaf de startdatum van je studie, schriftelijk of per e-mail aan de afdeling Klantenservice doorgeeft. Je richt je brief voor Hogeschool aan: LOI Hogeschool Klantenservice, Postbus 4200, 2350 CA Leiderdorp. Een e-mail stuur je naar service-hogeschool@loi.nl. Voor University richt je je brief aan: LOI University Klantenservice, Postbus 4200, 2350 CA Leiderdorp. Een mail stuur je aan service-university@loi.nl. Bij voortijdige beëindiging dient het resterende bedrag, dat na de opzegdatum nog openstaat, in één keer te worden voldaan. Volgens mij geldt de Wet van Dam niet omdat je je verbind aan een hele studie, maar dat weet ik niet zeker.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De Wet Van Dam gaat specifiek over opzegtermijnen bij abonnementen en lidmaatschappen. Dat is hier niet van toepassing. De opzegtermijnen zoals in de Algemene Voorwaarden genoemd gelden. Voorwaarde is wel dat de Algemene Voorwaarden je voor het tot stand komen van de overeenkomst ter hand gesteld zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding