mag een zwerver geld vragen op een parking van een supermarkt?

Hallo,

mogen zwervers geld vragen op een parking van een supermarkt?
of mogen de medewerkers de politie verwittigen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
9 jaar geleden
vragen mag altijd
jodyenboyke
9 jaar geleden
Als de zwerver echt bedeld, kunnen klanten dit vervelend vinden, en zou het management stappen kunnen ondernemen. Hie brengt de zwerver karretjes terug naar de winkel, sommigen mensen geven dan het muntgeld, maar hij heeft altijd een muntje om te ruilen en vraagt nooit om geld, is altijd vriendelijk en ruimt rotzooi uit de karretjes op, dus winkelier blij, mensen hoeven niet zelf hun karretje terug te brengen, zwerver heeft weer geld voor een overnachting in de opvang, dus zo kan het ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De zwerver is al meerdere malen verwittigd om de plaats te verlaten. maar komt steeds terug? daarom dat we acties willen ondernemen door misschien de politie, maar zou dit mogen en is het probleem dan opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op openbaar terrein mag hij staan, niet in de winkel en hij mag geen mensen belemmeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij mag dan weer niet overal slapen maar ergens staan en hand en spandiensten verlenen kun je niet verbieden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke, bedankt voor de snelle reactie!

Antwoorden (2)

Dat hangt van de plaats af. In principe is dit niet meer in zijn algemeenheid strafbaar, maar In de APV kan wel staan dat dat verboden is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als die parking hoort bij de supermarkt dan is dat terrein ook van de eigenaars van de supermarkt en als die niet willen dat het gebeurd hebben zij het recht die zwervers weg te sturen en in geval dat de zwervers dat niet braaf doen kan de politie erbij worden gehaald.