Als je op je 17e auto mag rijden (met iemand naast je) geld dat dan alleen binnen nederland of binnen de EU?

Wou het ff weten omdat ik volgende 17 ben en dan misschien kan rijden naar frankrijk met me ouders

Weet jij het antwoord?

/2500

Een vorm van 2toDrive (begeleid rijden) is al ingevoerd in meerdere landen in Europa. Onder andere in Zweden, Noorwegen, Letland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. 2toDrive lijkt het meest op het Duitse systeem. Wil je iets weten over het Duitse systeem? Kijk dan voor meer info op www.bf17.de. Je mag als 17 jarige niet in bovengenoemde landen rijden. Overigens is het in Nederland nog niet ingevoerd ! Dit is een plan wat waarschijnlijk in november haalbaar is.

Dat mag dan alleen binnen Nederland. Toegevoegd na 9 minuten: Uit de FAQ van 2todrive Dat is de site waar rijksoverheid.nl naar toe verwijst voor meer informatie over autorijden vanaf 17 jaar Vraag: Mag ik ook in het buitenland rijden als ik 17 ben? Vanaf wanneer mag ik in andere landen dan in Nederland rijden? Antwoord: Nee, het rijbewijs dat je als 17 jarige voor het experiment 2toDrive in Nederland haalt, is niet geldig in het buitenland. In Europese wetgeving is namelijk geregeld dat je alleen na je 18de verjaardag een rijbewijs mag halen. Ieder land afzonderlijk mag in eigen land eerder rijbewijzen afgeven. Dit rijbewijs is dan wel alleen in eigen land geldig. Met het rijbewijs dat je op je 17e voor 2toDrive hebt gehaald, mag je daarom pas vanaf 18 jaar ook buiten Nederland rijden

Bronnen:
http://www.2todrive.nl/faq/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100