Waarom treedt er geen regering op tegen de walvisjagers?

Blijkbaar wordt er gejaagd op de walvissen in een gebied waar dit niet mag.Waarom treed er geen regering tegen deze japanse walvisvaarders op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag + Ik vind het ook echt niet kunnen. Er zal zoals altijd wel veel geld mee gemoeid zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je hart voor dieren. Steeds meer van de gevangen walvissen belanden tegenwoordig in honden en kattenvoer omdat 71 procent van de Japanners tegen de commerciële walvisvaart is. Dat betekent ook dat erg veel minder interesse is voor de 'delicatesse'. Japan heeft inmiddels zelfs een "walvisberg" opgebouwd van zeker 5.000 ton. Het vlees ligt ingevroren te wachten op de consument. Een nieuwe campagne, onder meer gericht op schoolkinderen, moet helpen om de berg weg te werken.
En dan moet Noorwegen en Ijsland nog volgen.
Hopelijk worden ze toch nog eens zo verstandig dat deze waanzin stopt.

Antwoorden (5)

Omdat je pas kan optreden als een overtreding aangetoond en bewezen is. Zo gaat dat, onder nette mensen. En dat valt in dit geval niet mee – walvisvangst voor wetenschappelijke doeleinden is toegestaan. Bewijs maar eens een doeleind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt ja,maar niet in een reservaat.En toch worden ze daar vermoord...die walvissen dan he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan blijft het aantonen lastig. Dat soort zaken zijn moeilijk helemaal sluitend te krijgen.
Bij mijn weten gebeurt dat in de wateren bij Antarctica en dat is niemandsland, dat is van geen enkele regering. Je kunt moeilijk optreden tegen een overtreding die op niemands "gebied" begaan wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus niet waar. De Japanners bijvoorbeeld vangen hun walvissen in de wateren van het eiland Hokkaido. Een paar maanden later trekt de Japanse vloot naar de Zuidpool en worden tussen 800 en 1.000 walvissen afgeslacht in naam van de wetenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, oke, ik las de vraag verkeerd. Ik dacht dat dit weer zo'n vraag was van de sea shepard acties en die zijn rond Antartica, terechte min.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze overtreden gewoon afspraken.Daar waar gejaagd word,geldt een vangverbod.Maar ik snap dat van niemandsland niet.Als een schip in "niemandsland" is,wil dat dan zeggen dat je er gewoon kan moorden?Ook op mensen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mogen uiteraard niet, maar welk land heeft de jurisprudentie?
Omdat deze landen die nog wel op walvissen jagen (Japan, Noorwegen enz.) beweren dat ze walvissen vangen voor onderzoeken.
En dat is toegestaan, men mag walvissen vangen wanneer het voor deze doeleinden bestemd is.
ook al ziet men dat ze gelijk aan boord van het schip geslacht worden, ze kunnen helaas in principe hier niks tegen doen dan alleen maar protesteren.

Toegevoegd na 4 minuten:
De bijgevoegde link gaat over de gemaakt afspraken over de walvisvaart.

Toegevoegd na 3 uur:
Australië overweegt ondertussen Japan voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag te dagen als er niet gestopt wordt met de jacht op walvissen.

Het afgelopen najaar hebben de Japanners in 12 dagen 59 dwergvinvissen gedood onder het mom van wetenschappelijk onderzoek. Dat is er eentje minder dan het omstreden quotum van de Internationale Walvisvaartcommissie (IWC). Sinds 2005 heeft Japan de slachtpartijen op walvissen weer opgedreven. De 59 vinvissen die geharpoeneerd werden, waren het slachtoffer van de jaarlijkse campagne voor de kust van het eiland Hokkaido. De echte Japanse "research" begint altijd een paar maanden later. Dan trekt de Japanse vloot naar de Zuidpool en worden tussen 800 en 1.000 walvissen afgeslacht in naam van de wetenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat niemand het belangrijk genoeg vindt, zeker als je het afweegt tegen het (economisch) belang van een goede verstandhouding met japan en noorwegen.
dus wordt het wel afgekeurd, maar worden er geen santies aan verbonden.
helaas :(
Rieneke1
14 jaar geleden
omdat ze te laf zijn