Waarom wordt het (mogelijke) gebruik van chemische wapens door Syrië veroordeeld, terwijl Syrië nooit het verdrag erover heeft ondertekent?

Zie hier welke landen het verdrag WEL hebben ondertekent: http://www.opcw.org/about-opcw/member-states/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

W e hebben met "z`n allen"afgesproken dat sommige zaken ontoelaatbaar zijn,een misdaad tegen de menselijkheid zijn.ook zonder dat eenieder daarmee instemt gelden deze afspraken.het veroordelen van zulke daden is een signaal naar de wereld.
10 jaar geleden
Beste, wellicht overbodig maar er bestaat zoiets als rules of engagement, binnen deze regels staat; dat er wel degelijk een of diverse manieren zijn die niet geoorloofd zijn als het gaat om oorlog voering. Landen komen helaas weleens met elkaar in conflict, en dan kan een oorlog soms een oplossing aandragen, meestal niet, maar goed. Een ieder mens heeft bij geboorte recht ook het recht zich te verdedigen. Maar bij dergelijke middelen als het gebruik van Siran (gifgas) kan dat natuurlijk niet, dus wordt deze manier van oorlog voering niet internationaal erkend. Dit staat geheel dus volgens de regels zelfs los van politiek, en verbind zich door het niet gebruiken van dergelijke middelen, echter en alleen om humanitaire redenen.