Mogen tabaksprodukten binnen EU naar NL zonder bijbetaling NL accijns verzonden worden?

Vrienden van mij wonen in Duitsland en werken in Luxemburg. Omdat tabak in Lux veel goedkoper is wil ik hun vragen om naar mij eens per 2 maanden een slof tabak (totaal 500 gr) per post toe te sturen (vanuit Duitsland).

Toegevoegd na 54 minuten:
Het gaat dus om het vanuit duitsland per pakketpost verzenden van een slof tabak naar Nederland, 10 pakjes van 50 gram.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij mag je maximaal 200 sigaretten belastingvrij invoeren in nl. Als je meer neemt moe je belasting bij betalen. Hoe dat met post en eens per maand zit weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@vrouwe70: dank voor uw reactie.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Vrouwe70 200 sigaretten, dat is van buiten de EU.
Binnen de EU 800 sigaretten, 200 sigaren en 1kg tabak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste mensen: Zie mijn reactie op antwoorgever!

Het beste antwoord

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_eu_land/accijns_betalen_als_u_uit_een_ander_eu_land_nederland_in_reist

hier staat dat 1 kilo tabak is toegestaan.
dus 10 pakjes van 50 gram is geen probleem mits voor eigen gebruik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Rene, bedankt! Ik vervoer zelf geen tabak en die regeling is alleen voor reizigers geldig. Heb het nog even nagevraagd bij de douane. Wanneer per post, moet het accijnsverschil worden bijbetaald. De regeling geldt dus alleen wannneer je de tabaksprodukten zelf vervoert (vandaar dat het reizigersbagage heet), dus laten opsturen levert niets op! Eigenlijk een antwoord op mijn eigen vraag, maar vind het wel zo netjes om het je je laten weten. Mvg Peter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord geldt voor reizigers, niet voor verzending per post. Toch de moeite genomen om iets voor mij op te zoeken, vandaar!