de leverancier haalt het artikel niet op, wat zijn mijn rechten en plichten?

Ik heb via internet een artikel besteld. Het was licht beschadigd bij aflevering, maar functioneerde wel. Toch besloot ik het niet te accepteren. Ik heb toen een nieuw artikel gekregen. Op zich prima service dus. De leverancier heeft echter aangegeven dat het beschadigde artikel opgehaald zou worden. Tot 3 keer toe is daartoe nu een afspraak gemaakt, steeds na contact opnemen door mij. Die afspraken zijn echter steeds niet nagekomen. Het artikel staat nog steeds bij mij thuis in de doos te wachten. Eigenlijk heb ik nu geen zin meer er achteraan te gaan. Wat zijn mijn rechten en plichten in dit geval? Stel dat ze het nooit meer komen ophalen, mag ik het dan houden? Ben ik verplicht steeds weer te mailen dat dat ding nog steeds bij mij thuis staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Wanneer jij alle moeite hebt genomen om hier aandacht aan te besteden heb jij het recht om je terug te trekken. Echter moet je wel aangegeven hebben bij het desbetreffende persoon om wat voor product het gaat, wat jouw aandeel is geweest in de communicatie en dat zij nog een laatste kans krijgen voor een bepaalde datum. Dit moet zwart op wit staan en dient als bewijs van laatste poging. Hiermee leg jij jouw zorg in hun handen. Een eigendom van een ander ben je wel verplicht om te bewaren, zij mogen er nog een aantal maanden beroep op doen. Dit kan verschillen tot 1jaar. Dit staat vermeld in hun overeenkomst, waarvan zij verplicht zijn om die te hebben. wanneer jij het product gebruikt, doorverkoopt o.i.d. Waardoor je het niet terug kan geven, ben je het aankoopsbedrag verschuldigd.
Even een brief sturen en reactie afwachten dus :)