Ben ik verplicht om een contract met een energie leverancier af te sluiten als ik geen eletriciteit afneem?

Het betreft een huur garage waar wel een elektriciteitsaansluiting is maar er niets wordt afgenomen. Liander wil mij wel verplichten om een contract met een energie leverancier af te sluiten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Antwoorden (1)

Je kunt je af laten sluiten voor electriciteit en gas, niet voor warmte. In dat geval hoef je geen contract af te sluiten met een energieleverancier. Laat je dus afsluiten door het energiebedrijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jij bent huurder, de eigenaar kan alleen laten afsluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor,ook een huurder kan zelf beslissen of hij in zee gaat met een energiebedrijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou helemaal wat moois worden baikema.
De verhuurder is niet de klant van het energiebedrijf maar de huurder en dus is de huurder degene die beslist of de aansluiting gehandhaafd blijft of niet.