Ik huur een woning vanaf 1 aug, maar tot nu toe wonen hier nog andere vrienden van ons waar we nu mee in conflict zijn, Wat nu?

Beste

Ik zoek achter jurdische hulp.
De situatie is als volgt,

1 Augustus ben ik met mijn moeder van Ieper naar Hasselt verhuist. De reden is omdat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader in Hasselt woont, zo kan ik contact met mijn vader hebben. 1 augustus had mijn moeder het huurcontract ondertekent, maar deze mensen die in deze woning nog woonden hadden geen plaats om te wonen omdat ze een nieuwe woning hebben gekocht waar ze bezig zijn met deze op te knappen, momenteel licht de vloer open, nieuwe elektriciteit die nog niet afgewerkt is, kabels die overal hangen dus...
Die mensen hebben ons lief gevraagd om nog te kunnen blijven wonen tot 15 augustus, ze beweerden dat ze tegen deze datum verhuisd gingen zijn in hun nieuwe huis die tegen 15 augustus in orde moest zijn...
De 15 dagen die ze daar woonden gingen ze ons betalen.
Tegen 15 augustus waren ze nog nergens geraakt met het opknappen van hun nieuwe woning door verschillende redenen dat de werkers te traag werken of dat de vloer maar kan bedekt worden met beton tegen eind augustus...
Zo wonen wij bij ons vader, maar deze woning van mijn vader is een ramp, hij heeft deze woning gekocht om erin te wonen en deze woning te restaureren, er is hier eiggenlijk maar plaats voor 1 mens, maar wij wonen hier met ons 3...

Nu zijn wij 20 augustus, we zijn in ruzie met deze mensen die daar wonen, deze bedreigen ons dat ze de macht hebben om de verhuurder te overtuigen dat hij de contract breekt met ons...

10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij dat je huurbaas (van wie je het huis huurt en waar je een contract mee hebt) dat stantepee hoort op te lossen. Contract is contract. Tis heel sneu voor die andere mensen van het koophuis maar dat is jou probleem niet. Heb je echter geen officieel huur contract heb je denk ik pech en een probleem . Ik hoop dat het gauw opgelost kan worden. Desnoods met een kortgeding met een advocaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp even niet dat het huurcontract per 1 augustus getekend is als er nog geen opzichter geweest is om te controleren of de huidige huurders de woning leeg en schoon hebben achter gelaten.

Antwoorden (3)

Lekker laten dreigen en zelf naar de verhuurder stappen , je hebt tenslotte een huurcontract
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is wel het probleem van je moeder en jou, maar niet aan jou/jullie om op te lossen.
De Huiseigenaar/Woningstichting moet hier iets aan doen, maar die doet niets als deze niet aangestuurd wordt...
Mijn raad is dat je moeder en jij naar een advocaat/sociaal raadsman/ juridisch loket toe gaan met alle relevante papieren. Laat deze jurist voor jullie uitzoeken wat er precies gebeuren moet en door wie om deze "niet-meer-vrienden" uit het door jouw moeder gehuurde en te betalen huis weg te krijgen.

Je vader kan wel zo goed zijn om jullie te helpen, maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn om mensen die net gescheiden zijn gedwongen weer te laten samenwonen, dat is een beetje heel vreemd, cynisch in deze situatie.

Antwoord

Neem je moeder mee en alle relevante papieren, zoals het huurcontract, alle correspondentie [brieven] en paspoorten/identiteitsbewijzen, en ga naar een advocaat/sociaal raadsman/juridisch loket. Laat ze daar uitzoeken wie wat moet doen om deze rare ex-vrienden uit jullie huis te krijgen. Laat ook uitzoeken hoe je gedaan krijgt dat deze mensen jullie kosten betalen zoals voor deze rechtshulp.

Doe het meteen morgen, hoe langer je wacht, hoe langer het duurt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan morgen tussen 9.30 en 11.30 bellen naar 'Confederatie Bouw'. Daar resideert de huurdersbond : 011/22 51 59.