Tot hoever is recht op alimentatie met terug werkende kracht mogelijk?

Mijn moeder heeft sinds 1986 t/m 1998 nooit alimentatie voor mij en mijn broer ontvangen van mijn vader ondanks zijn goede Financiële situatie. Is dit in de toekomst eventueel mogelijkheid om dit toch nog te krijgen met (via erfenis oid) mijn vader is tevens opnieuw getrouwd in 1996.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

met terugwerkende kracht wordt bijna nooit toegekend, wel kan je moeder naar een advocaat gaan en een verzoek om alimentatie indienen, er zal dan een nieuwe berekening naar de draagkracht van je vader worden gedaan en daaruit zal een bedrag worden vastgesteld, als kind heb jij recht op een deel van de erfenis van je vader, je moeder niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kennis van mij moet haar ex nu geld teruggeven omdat ze zogenaamd teveel alimentatie gehad heeft (dus wel met terugwerkende kracht). Dus als het zo kan, dan moet het andersom ook kunnen, zou ik denken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal wordt het toegekend vanaf de datum van aanvraag, ik heb er zelf ook mee te maken gehad helaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De erfenis zal naar de nieuwe echtgenote gaan, kinderen krijgen alleen een vordering, pas als de echtgenote overlijdt en er is dan nog wat over erven de kinderen. Is er een testament dan kan dit anders liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kinderen kunnen bij overlijden van 1 van de ouders hun kindsdeel vorderen, al wordt dat meestal niet gedaan, ik en mijn zus hebben afstand moeten tekenen om het kindsdeel aan mijn vader toe te doen komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet meer zo, weet niet hoe lang geleden je vader overleden is, maar het erfrecht is in, ik meen 2002, veranderd. Kinderen kunnen hun erfdeel niet meer op eisen. Dit is gedaan zodat achter blijvende partners niet in de problemen komen, doordat ze soms het huis moesten verkopen. Als er geen testament is , anders wordt dat naar gekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ging niet om mijn vader, maar om mijn moeder, dat was inderdaad voor 2002, dus je zou gelijk kunnen hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man stierf in 2004, ik weet het dus, helaas, zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek een goede advocaat en probeer het, niet geschoten is altijd mis

Andere antwoorden (1)

Als er een alimentatie plicht bestond zal ze naar de rechter moeten om als nog dat geld te krijgen. Maar het is wel lang geleden. ze had wel wat eerder aan de bel moeten trekken.
ronron1212