Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer ik mijn contract kwijt ben, is mijn baas dan verplicht mij een kopie te verstrekken wanneer ik deze aanvraag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
14.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je werkgever is verplicht je een copy te geven van de arbeidscontract.
(Lees meer...)
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon logisch verstand al kan hij je wel verplichten de kopieerkosten te betalen.
ronron1212
10 jaar geleden
Dank voor de min het is onder andere mijn werk dus wat ik hier antwoord is correct.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Min is inderdaad onterecht daarom plus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WAAR staat dat in de wet LGA?
ronron1212
10 jaar geleden
Hoezo door toedoen van de assistent van de directeur??????????

Andere antwoorden (1)

In de wet ( het BW dus) staat het nergens maar in het kader van goed werkgeverschap is het verschaffen van een kopie zeer redelijk en verdedigbaar. Dus ja: de werkgever zal een kopie verschaffen, maar wettelijk verplicht is hij niet dat te doen.

Toegevoegd na 54 minuten:
Het gaat immers niet gewoon een kopie van de gegevens die reeds eenmalig zijn verstrekt zoals de vraagsteller meldt , maar een kopie daarvan omdat de eerste is verloren geraakt. En de wet zegt niet dat er twéé of meer kopieën moeten worde verstrekt of dat hij verplicht is bij verlies een nieuwe te geven.
Bij goede verstandhouding zal de werkgever geen enkele moeite hebben om aan het beleefde verzoek te voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding