Een vriend van mij is opgepakt in Hongarije, hoe neem ik contact op?

Een vriend (20) van mij is 3 augustus opgepakt in Hongarije voor drugssmokkel waarvoor hij in de gevangenis zal komen te zitte. Sinds dat hij is opgepakt heb ik niks meer van hem gehoord. Ik weet ook niet voor hoe lang hij vast zal zitten en of hij overgeleverd zal worden naar Nederland. Die kerel is nooit in aanmerking geweest met de politie. Verder is hij ook van nederlandse nationaliteit.

Heeft iemand ervaring of verstand hoe het mogelijk is contact op te nemen met gedetineerden in het buitenland? Of kan iemand misschien vertellen als deze kerel overgeleverd zal worden naar Nederland? Alle informatie zal fijn zijn!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien hij 20 is, en jij alleen een vriend bent EN het in het buitenland is denk ik niet dat jij contact met hem krijgt. Na je 18e hebben je ouders in nederland al moeite om bij je te komen(spreek uit ervaring). Succes ermee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kan je contact met zijn ouders of broers/zussen opnemen. Zij hebben ws. meer informatie.

Antwoorden (1)

Je kan het via de nederlandse ambassade in Hongarije proberen maar gezien dat je geen familie bent kan het zomaar zijn dat ze je niet helpen