Kan ik aanspraak doen op mijn AVP verzekering, ja of nee?

Vorige week vrijdag ben ik met een vriend gaan mountainbiken in Winterberg. Fietsen gehuurd, nog niks betaald en van te voren niks afgesproken, alleen paspoort afgegeven. 3e afdaling lag ik al onderuit. Enkel gekneusd en verschillende wonden. Met pijn en moeite verder kunnen fietsen. Vervolgens kwamen we er achter dat er een deuk in het frame zat. De verhuurder eiste 300 euro schadevergoeding. Deze maar betaald, zonder te weten dat je huur niet kan verhalen op AVP. Maar kan ik het zo brengen dat ik de fiets van mijn vriend heb geleend? In principe is dit juist, omdat hij voor de huur van de fietsen heeft betaald. Of gaat deze vlieger niet op en kan ik zwaaien naar m'n centen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, dat je de fiets van je vriend geleend hebt, dat kun je niet gebruiken als smoes. Jullie hebben beide de fietsen gehuurd, dus het was de fiets van je vriend niet. Het enige dat je kunt proberen is, om het te regelen met je reisverzekering, als je die hebt. Dat is de enige verzekering die dit soort schades dekt. Van je AVP heb je in dit geval niets te verwachten. Het is sowieso niet verstandig de verzekering op te lichten, pak de schade als je geen reisverzekering hebt en leer ervan dat je afspraken bij het huren zwart op wit krijgt en dat je een reisverzekering afsluit voordat je, al is het maar voor een paar dagen, naar het buitenland vertrekt.