tas met inhoud gestolen naast mijn woning,waar kan ik de kosten op verhalen van oa medische hulpmiddelen,(alle)huissleutels,telefoons,pers documenten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Antwoorden (3)

Niet! Mits je bij je inboedel en aansprakelijkheid verzekering op ALL RISK zit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je die hebt dan zou je het op kunnen geven aan de inboedelverzekering.

Er kan onderzocht worden of je de nodige zorgvuldigheid in acht hebt genomen, heb je goed op de tas gelet en 'm in het zicht gehouden? Als de verzekeringsmaatschappij van oordeel is dat sprake is van 'eigen schuld' komt de uitkering in gevaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de regel moet je dan wel een uitgebreide inboedelverzekering hebben die ook buitenshuis dekking geeft. Ook zijn er eigen risicobedragen, die je dus sowieso niet vergoed krijgt.

Ik pluk uit de polisvoorwaarden van zo'n verzekering (elke heeft natuurlijk zijn eigen voorwaarden):

"Waar is de module buiten het huis voor?

Staat u er wel eens bij stil welke spullen u meeneemt naar buiten? Denk aan uw laptop, mobiele telefoon, sportspullen, sieraden of horloge. Bij het bezoeken van een attractiepark of dierentuin neemt u bijvoorbeeld uw foto- of videocamera mee. Deze spullen zijn niet standaard buiten uw huis verzekerd op de inboedelverzekering. Met de module buiten het huis verzekert u deze waardevolle spullen buiten het huis in Nederland tegen diefstal en schade. De module buiten het huis kunt u overigens alleen bij ons afsluiten, als u al een XXXX Inboedelverzekering bij ons heeft of gelijktijdig afsluit.

Wat verzekeren we?

U bent verzekerd voor maximaal € 5.000,- per gebeurtenis.

Voor een aantal spullen geldt een ander maximum bedrag:
Voor foto-, film-, geluids-, video- en draagbare computerapparatuur, bijvoorbeeld een laptop of tablet, hobby- en sportuitrusting geldt een maximum verzekerd bedrag van
€ 1.250,- voor alle verzekerden samen.
Voor invaliden- en alle soorten kinderwagens, muziekinstrumenten en medische apparatuur, sieraden, horloges (inclusief horlogebanden en horlogekettingen), brillen, brillenglazen en contactlenzen, kunstgebitten en gehoorapparaat, verrekijkers, radiografisch bestuurbare objecten en spelcomputers geldt een maximum verzekerd bedrag van € 350,- voor ieder onderdeel per verzekerde.
Voor opblaas- en opvouwboot, zeil- en surfplanken, telecommunicatiemiddelen zoals smartphones, cd’s, dvd’s en navigatieapparatuur geldt een maximum verzekerd bedrag van € 350,- voor ieder onderdeel voor alle verzekerden samen.
Bij diefstal uit een motorrijtuig wordt voor al deze hierboven genoemde spullen samen maximaal € 500, - vergoed per gebeurtenis.
Computoon
10 jaar geleden
De kans is zeer groot dat je alle kosten zelf zult moeten ophoesten.
De tas stond onbeheerd buiten de woning.
Je hebt hiermee zelf het risico genomen dat de tas gestolen zou worden.
De verzekeringsmaatschappij zou zich kunnen beroepen op onachtzaamheid en zelfs op uitlokking.
Ik hoop het niet voor je maar zij kunnen zeggen: "Eigen schuld,dikke bult!"