Wat zijn de regels voor gebruik van een barbeque op een balkon?

Algemeen gesteld: waar moet je rekening mee houden als je zo'n vleesbakker gebruikt op een klein balkon. In een park is het niet toegestaan zonder een vergunning aan te vragen.
Maar beginnend met afvragingen kom ik dan uit op hoe ver moet je van je buren of de openbare weg verwijderd zijn? Als je de buren last bezorgd of als je bij het aanbranden van het vlees een dikke rookwalm veroorzaakt etc.
Bij een shoarmatent is het wel duidelijk. Die moet een vergunning hebben. Daarnaast is deze gebonden aan allerlei regels voor afzuiging, veiligheidsvoorschriften van de brandweer etc.

Toegevoegd na 10 minuten:
Gewoon een vraag n.a.v. een paar buren die er een discussie over hebben.
Zo zijn er nog meerdere activiteiten te verzinnen waarbij de huidige wetgeving wel voorziet in regels voor bedrijven. Voor privé-personen is het moeilijker in te vullen. Waarschijnlijk is het dan ook nog afhankelijk of het huur of koop betreft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het ligt eraan wat er in het huurcontract staat,als de verhuurder het niet toe staat dan heb je je daar aan te houden en dit geldt ook voor als je een koopwoning hebt en de vve heeft dit besloten.

Wettelijk is het voor zover ik weet nog niet verboden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer wel de stankoverlast zo veel mogelijk te beperken door goede spullen te gebruiken om te branden/schroeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maakt niet uit of het in dit geval om jou of om je buren gaat,het is een kwestie van wat is toegestaan door de verhuurder of VVE.