Als ik, als Nederlander, een alarmpistool uit Duitsland wil kopen ben ik dan een vergunning nodig?

Ik ben ervan bewust dat ze niet legaal zijn in Nederland.

Toegevoegd na 1 uur:
Om nog even te verduidelijken: Ik wil er dan één kopen in Duitsland zelf, bij een winkel. Kan ik die zo meekrijgen of ben ik dan nog een vergunning nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
11.2K

Antwoorden (1)

Als je zo'n pistool in Duitsland wilt kopen, zul je aan de Duitse wetgeving moeten voldoen. Importeer je het naar Nederland, dan geldt de Nederlandse wetgeving. Dit is geregeld in de Wet wapens en munitie; alarmpistolen vallen onder de categorie III-wapens. Je hebt dan een consent nodig (artikel 14 van die wet).