Kun je in Duitsland wonen, en in Nederland werken?

Een kennis uit Duitsland wil graag in Nederland werken. Is dit vrij toegestaan? De heer heeft niet de Duitse nationaliteit. Hij is Vietnamees. Ook heeft hij geen Duits paspoort. Hij woont wel al járen in Duitsland.
Wel heeft hij een Duits verblijfsvergunning: Aufenthaltstitel, Niederlassungserlaubnis.
Volgens de website werk.nl geldt Duitsland als een EU land, en inwoners van deze landen mogen dus ook vrij werken in Nederland. Is dit ook het geval bij deze meneer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (2)

Nee want deze meneer is geen Duitser dus gelden die wetten niet en mag hij niet zomaar in Nederland werken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom krijgt Deaal een -?
Zijn antwoord is correct!
Wellicht iemand die dit antwoord niet wil accepteren...?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien gewoon verkeerd opgevat ^ Meneer is inderdaad geen Duitser, het is een Vietnamees, maar ook een Vietnamees kan een Duits paspoort hebben natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat toch duidelijk in de vraag dat de meneer geen Duitse nationaliteit bezit dus hij is een Vietnamees die er mag wonen en meer niet dus alle eu wetten gelden niet voor hem
Het is meneer toegestaan in Duitsland te verblijven,niets meer en niets minder..
Hij heeft echter niet het Duits staatsburgerschap en kan dus in principe niet zomaar worden aangemerkt als ingezetene van Europa met dezelfde rechten als iemand met het Duitse staatsburgerschap.
Hij heeft dus wel de vrijheid om zich binnen Europa te verplaatsen,maar werken in een ander land dan Duitsland kan een probleem zijn.