Moet iemand uit Baarle Nassau die in een uitkering zit melding doen van verblijf in het buitenland als die naar Baarle Hertog gaat?

Ik ken iemand in Baarle Nassau die binnen afzienbare tijd mogelijk werkloos wordt vanwege bezuinigingen van de overheid. Als hij in de bijstand zou belanden dan gelden voor hem ook de regels dat verblijf in het buitenland gemeld dient te worden. Maar Baarle Nassau is nauw verweven met Baarle Hertog, dat bestaat uit een collectie van Belgische enclaves binnen Nederlands grondgebied, Moet hij het dan elke keer melden als hij zich op het grondgebied van Baarle Hertog begeeft? Het is niet mogelijk om van waar hij woont naar het centrum van Baarle Nassau te gaan zonder zich over Belgisch grondgebied te begeven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Om eerlijk te zijn en met alle respect vind ik deze vraag meer thuis horen in de categorie 'spijkers op laag water zoeken'. Net zo min als een werkloze uit Utrecht het moet melden, als hij/zij een dagje naar Antwerpen gaat, is het nodig om te melden, dat je je verplaatst van Baarle Nassau naar Baarle Hertog. En dan...er is altijd nog overleg mogelijk, toch? Mocht die persoon werkelijk voor 20 dagen (dat is het aantal dagen per (kalender)jaar dat je met WW op vakantie mag zonder verplichtingen als solliciteren etc.). naar Baarle Nassau gaan, dan vraag je even aan je werkcoach of hier nog speciale regels voor gelden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zover ik weet is dat alleen nodig als je daar 4 weken of langer verblijft