Moet ik betalen wanneer mijn zoon van19, een nietsnut is en niets wil?

Mijn zoon is 19, ging met 18 van school in februari omdat hij niet meer leerplichtig is.daarna is hij naar een jeugdkamp voor probleemjongeren geweest, heeft niet veel geholpen, zoekt geen werk, drinkt speelt spelletjes op pc. Nu wil hij mij verplichten om alimentatie te betalen omdat hij weer bij zijn moeder is gaan wonen. Ik was dit niet van plan

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent verplicht om je kinderen van onderdak en eten te voorzien tot hun 21 ste jaar. Meer hoef je niet.

Bij kinderalimentatie: Kinderalimentatieplicht loopt totdat de kinderen de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt. Wanneer een kind 18, 19 of 20 jaar is, dan moeten ouders de kosten van levensonderhoud en studiekosten betalen; dit noemt men een voortgezette onderhoudsplicht. Overigens wordt de afspraak over het betalen van alimentatie wanneer het kind 18 jaar wordt, vervangen door een afspraak tussen de betalende ouder en het kind zelf.

Bronnen:
http://www.scheidingsweg.nl/pages/alimenta...

Beide ouders zijn zoals voorgaande schrijvers al aan gaven verplicht te voorzien in het onderhoud van het kind, echter dat wil niet zeggen dat jij het rechtstreeks aan hem moet betalen, je kunt je ex ondersteunen in de kosten van levensonderhoud, op die manier voldoe je ook aan die verplichting. Wil je zoon extra geld; laat het een rechter beslissen, bij goede argumenten zal de rechter geen extra betalingen opleggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100