Moet ik betalen wanneer mijn zoon van19, een nietsnut is en niets wil?

Mijn zoon is 19, ging met 18 van school in februari omdat hij niet meer leerplichtig is.daarna is hij naar een jeugdkamp voor probleemjongeren geweest, heeft niet veel geholpen, zoekt geen werk, drinkt speelt spelletjes op pc. Nu wil hij mij verplichten om alimentatie te betalen omdat hij weer bij zijn moeder is gaan wonen. Ik was dit niet van plan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (3)

Je bent verplicht om je kinderen van onderdak en eten te voorzien tot hun 21 ste jaar. Meer hoef je niet.
ronron1212
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Je hoeft hem bijvoorbeeld geen computer te geven
Bij kinderalimentatie:

Kinderalimentatieplicht loopt totdat de kinderen de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt. Wanneer een kind 18, 19 of 20 jaar is, dan moeten ouders de kosten van levensonderhoud en studiekosten betalen; dit noemt men een voortgezette onderhoudsplicht. Overigens wordt de afspraak over het betalen van alimentatie wanneer het kind 18 jaar wordt, vervangen door een afspraak tussen de betalende ouder en het kind zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een geval als dit hoeft de alimentatie niet vervangen te worden door een betalingsafspraak tussen kind en ouder, ouder kan er namelijk ook voor kiezen om de verzorgende ouder financieel te ondersteunen, dan voldoet hij ook aan zijn verplichting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat denk ik niet Theo,de vader in dit geval dient een bedrag rechtstreeks aan het kind over te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Maria.
De afspraak over het betalen is een afspraak tussen betalende ouder en het kind.
Maar daar zijn wel degelijk voorwaarden aan.
Laat het kind maar naar een rechter gaan, eens kijken of hij
wel wat krijgt............
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zit ik toch goed dat het iets is tussen de vader en zijn volwassen zoon?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier volgt een tip: Inwonen bij moeder is niet kosteloos. Eten en drinken enz. kost geld. Je zou hier een bedrag over af kunnen spreken met moeder en zoon. Dit bedrag wordt dan gestort op de rekening van moeder, opdat zij niet de hele kostenpost zelf hoeft te dragen, en het overige op de rekening van de zoon. Hoe lui die zoon ook is, dat essentiële dingen geld kosten zal hij zelf toch ook wel begrijpen. Op die manier kom je beide partijen tegemoet. Zo heb ik het zelf in het verleden ook gedaan en dat ging goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het goed is moeten de ouders alleen zorgen voor levensonderhoud en studiefinanciering.
Extraatjes moet hij zelf maar voor gaan werken.
Beide ouders zijn zoals voorgaande schrijvers al aan gaven verplicht te voorzien in het onderhoud van het kind, echter dat wil niet zeggen dat jij het rechtstreeks aan hem moet betalen, je kunt je ex ondersteunen in de kosten van levensonderhoud, op die manier voldoe je ook aan die verplichting.

Wil je zoon extra geld; laat het een rechter beslissen, bij goede argumenten zal de rechter geen extra betalingen opleggen.