Moet ik toestemming vragen voor cookies als ik gebruik maak van Google Analitics?

Moet ik nu wel of niet toestemming vragen voor het gebruik van Cookies als ik Google Analitics gebruik. Overal waar ik zoek staat weer wat anders over Cookies.

http://www.frankwatching.com/archive/2013/05/23/de-nieuwste-cookiewet-expliciete-toestemming-van-de-baan/#comment-279742
In dit artikel staat bijvoorbeeld dat statistieken weer mogen.

In de reacties lees ik weer dat ik een "bewerkersovereenkomst" moet afsluiten met Google. Is dat mogelijk?

Toegevoegd na 24 minuten:
Excuses voor typo, domme fout. Analitics moet Analytics

En ter verduidelijking, ik weet wat Cookies zijn, mijn vraag is:

Moet ik volgens de huidige wetgeving toestemming vragen voor Cookies als ik gebruik maak van Google Analytics op mijn website?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

cookies is dat die site waar je op zit je gaat volgen waar je op hun site overal heen gaat dus accepteer ze wel ze doen niks kwaad, in sesamstraat hebben ze een cookie monster,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het maakt niet uit hoe jij op internet komt en via welke interfase je moet toestemming vragen als je cookies wilt opvangen of je je dat ook noemt. wetgeving is niet tot een soort web omgeving beperkt maar geldt voor alles wat cookies wil ontvangen dus ja dat is verplicht.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat je niet voor het gebruik van elke cookie toestemming hoeft te vragen, vaak zijn cookies een vast onderdeel van de website, noodzakelijk en meestal heel nuttig. http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_(internet) Ik heb het ook niet over een ander soort interface waar bezoekers mee op mijn website komen. Ik wil Google Analytics gebruiken voor het verzamelen van belangrijke anonieme statistieken zoals bezoekersaantallen, populaire pagina's en gedrag op de website. In het artikel van Frankwatching (link in mijn vraag) wordt gesproken dat dit is toegestaan maar in de reacties op dit artikel spreekt men weer over een bewerkersovereenkomst. Uit je antwoord krijg ik nog niet het gevoel dat je echt weet waarover deze vraag gaat en dat je Google Analytics als een soort interface ziet. Maar misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld. Ik ben op zoek naar een antwoord van iemand die weet wat er zich afspeelt omtrent deze wetgeving en duidelijkheid kan verschaffen in wat nu wel en niet mag.
ronron1212
10 jaar geleden
Nogmaals het is simpel cookies zijn cookies en dat moet je vragen.