kan mijn moeder schulden maken als ze met de noorderzon vertrekt als ze nog steeds in geschreven staat als gehuwd?

Mijn moeder is nu 7 jaar getrouwd met mijn vader maar ze is onlangs vreemd gegaan.

Nu heb ze gezegd dat ze weg wil en heeft ze haar mond voorbij gepraat dat ze naar polen met haar minnaar wil.
Gister is ze door een eis van de woning bouw de toegang tot ons huis geweigerd door klachten van de buren en is ze door de politie weg gestuurd.

Toen ze weg ging zij ze dat ze ons allemaal kapot zou maken en alles zou afpakken en is sinds dien niet meer te bereiken.

Nu zijn mijn vader mijn broertje en ik bang dat ze vertrekt zonder te scheiden om schulden te maken om ons kapot te maken omdat ze haar zin niet kreeg en wij kapot moesten.

Kan mijn vader daar iets aan doen om te verkomen dat ze ons kapot kan maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet hier helaas geen antwoord op, maar ik wens je super veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vader kan ook de scheiding aanvragen, zonder dat zij meewerkt, dat duurt wel langer, maar dan kun je in ieder geval aantonen dat je hiermee bezig bent. Laat je vader ook noteren wanneer je moeder weg is gegaan, scheiding van tafel en bed is in de meeste gevallen ook genoeg om er een scheiding door te krijgen. Je moeder kan schulden maken, maar jullie kunnen aantonen dat ze niet meer bij jullie woont, waardoor de schade waarschijnlijk beperkt blijft. Probeer je niet teveel zorgen te maken, dat lost niets op. Als je dat toch doet, praat erover met je vader.
Sterkte hiermee.
Poet
10 jaar geleden
Je vader moet even naar een rechtswinkel gaan om te vragen wat te doen. Anders naar een scheidingsadvocaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waren daar buren bij toen ze dat zei? Dan heb je getuigen. Noteer alles, bewaar alle sms en mail verkeer. Bel het juridisch loket of een advocaat. Kan je niet in goed overleg een regeling treffen over het schuld deel van je vader met die instantie? Als hij trouw de helft van bv 100€ betaald heeft het voor hem klaar is. Dat je moeder niet haar deel betaald zal jullie een zorg zijn. Nieuw rekening nummer nemen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
En er voor zorgen dat je op die bankrekeningen niet rood kunt staan, dit kan je aangeven bij de bank.

Antwoorden (1)

Lijkt me sterk, dat dat mogelijk is, als je vader een ander rekeningnummer neemt
dan kan het in elk geval al geen geld kosten.
Tja en scheiden ? dat wordt wel lastiger maar kan me voorstellen dat de rechter daar wel iets aan kan doen .
Je moeder kan echt niets doen want wat zou ze dan moeten doen ?

Er zijn eigenlijk geen dingen die ze kan kopen of geld lenen zonder dat het op haar eigen naam moet ?

je kan wel eventueel kijken of ze bijv wehkamp dingen of andere offline winkel lidmaatschappen heeft. en spullen wil kopen op afbetaling ed
als dat zo is even bellen met klanten service enzo.

tip: als je bij de web winkel accounts kan komen

Verander de wachtwoorden zodat ze er niet meer bij kan

maar zodra je vader een ander rek nummer heeft en op de oude je moeder niet meer gemachtigd is dan zou dat ook geen probleem moeten zijn.

het enige is wel als daar een schuld op rek staat dat deze wel eerst geheel op nul moet zijn.
voordat je het rekening nummer kan opheffen maar denk wel dat je vader dat kan oplossen

Het valt denk ik wel mee met schulden maken hoor
maar het is vast heel pijnlijk om dit allemaal te moeten meemaken.

sterkte
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ze betaald dan haar rekeningen niet meer en daardoor stond ze al in het rood en nu we geen contact meer hebben en krijgen we aanmaningen omdat ze getrouwd zijn
capthavoc
10 jaar geleden
Tja dan wordt het wel iets anders, maar bedenk dit maar, nu ze weg is kan ze niet meer schulden maken.
Dus de schuld word in elk geval niet groter
maar dit wordt misschien wel een kwestie van hulp van een sociale hulpverlener met eventueel het oplossen van de schulden.
de GKB kan helpen met schuldhulpverlening ? Het is niet leuk, maar schulden die je in het verleden "samen gemaakt hebt moeten wel worden betaald.
hoe oneerlijk ook
Tenzij je vader in de schuldsanering komt dan bestaat er een mogelijkheid dat een deel daarvan wordt kwijt gescholden
het is niet echt eerlijk
Maar op deze manier kan je vader vrij komen van een deel van de schuld die je moeder gemaakt heeft.
als zij naar Polen vlucht kan ze niet meer terug naar Nederland zonder dat zij de schuld weer op zich neemt

ik weet natuurlijk niet hoe groot de schuld is en of je vader werk heeft of zoiets maar geloof me er komt wel einde aan.
Al kan het wel een tijd lang heel moeilijk worden met geld enzo
hopelijk is je vader een verstandig iemand ondanks alles hulp weet te aanvaarden. en voor jullie zorgt
en misschien hebben jullie lieve vrienden/ familie die helpen ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was het maar waar dat het zo makkelijk ging want als vader en moeder in gemeenschap van goederen zijn getrouwd moeten beide voor de schulden opdraaien,ook als moeder het huis al uit is.