Waar kan ik terecht als aan een convenant dat bij scheiding is opgemaakt niet voldaan wordt?

Bij de scheiding is een convenant opgemaakt daarin is bepaald dat de kinderen een bedrag door mijn partner uitgekeerd krijgen als de oudste 21 wordt maar ze doet dit niet, is er een mogelijkheid dit toch voor elkaar te krijgen zonder gelijk een een hoop geld kwijt te zijn aan een advocaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Vanuitgaand dat dit document gewoon officieel is op gemaakt sta je, als het goed is, gewoon in je recht. Echter is er geen andere manier dan de rechter als je partner niet mee werkt en dit zijn vaak lange juridische procedures. Neem contact op met je advocaat en bovenal met je partner en probeer de juridische weg te vermijden. Overigens als je een rechtsbijstandsverzekering hebt wordt dit wel is vergoed, ga dan nog even je verzekering na. Anderzijds kan je als je wint de kosten van de procedure verhalen op de verliezende partij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een juridisch loket kan je vaak gratis of tegen een lage vergoeding ook goed advies geven over wat er kan etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het LBIO is een een overheidsinstelling die ten behoeve van de rechthebbenden onderhoudsbijdragen zoals partneralimentatie als kinderalimentatie incasseert bij de betalplichtige. Voor een rechthebbende op alimentatie berekenen zij geen kosten. Betalingsplichtigen betalen wel wettelijke invorderingskosten.

Daar zou ik dus eens heen bellen.
Poet
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
gaat hier niet om alimentatie,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, het gaat niet om alimentatie (wel erg kortaf antwoord ronron) maar wel een bedrag dat aan de kinderen toekomt. Ik wilde sowieso bij het LBIO gaan informeren maar ik denk dat dit niet onder de jurisdictie (als je dat zo kunt omschrijven) van het LBIO valt
ronron1212
10 jaar geleden
Jonny het is geen antwoord maar een reactie op het antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kind moet dat zelf melden bij het LBIO, zodra het kind boven de 18 is, hij of zij moet de papieren van de afgesproken alimentatie dan wel meesturen, als het niet om alimentatie gaat, dan kunnen ze helaas niets doen. Maar het is in ieder geval het proberen waard. Ronron, het gaat hier wel degelijk om een antwoord.
ronron1212
10 jaar geleden
Crea het gaat om kinderen die 21 worden en een bedrag in eens zouden krijgen volgens het convenant dat is geen alimentatie dus is het antwoord niet een antwoord.
Poet
10 jaar geleden
Ik zou desalniettemin even vragen bij het LBIO