Mag je zomaar overal stickers plakken?

Stel: je hebt een site en deelt stickers uit. Op die stickers staat jouw website. Mensen die de stickers ontvangen gaan deze overal opplakken. Ben je dan aansprakelijk? Of mag je gewoon stickers plakken?
Voorbeeld: Powned plaktten ook overal stickers op...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/stickers-plakken-verboden.20288
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal een antwoord op m'n vraag. Wil graag weten of de site verantwoordelijk is voor andere mensen die stickers plakken.

Antwoorden (2)

Je mag niet zomaar overal stickers opplakken. Echter, de maker van de stickers is niet aansprakelijk voor het gebruik van mensen die die stickers krijgen of gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jelle's antwoord is bijna volledig.

De uitgever van de sticker kan wel aansprakelijk worden gesteld als hij duidelijk oproept om de stickers overal op te plakken om voor hem reclame te maken.