kan je onschuld bewezen worden als je ouders kunnen bevestigen dat je thuis was?

Ik word beschuldigd dat ik een auto heb vernield, een getuige zou hebben gezien dat ik dat heb gedaan, kan mijn onshuld worden bewezen als mijn moeder en mijn stiefvader kunnen bevestigen dat ik op dat moment thuis was?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

het helpt in elk geval wel bij het aantonen van je onschuld. je ouders zijn natuurlijk geen onafhankelijke getuigen. getuigen mogen ook liegen bij de politie. een onafhankelijke getuige zou dus meer gewicht geven aan het geheel. pas als een getuige onder ede komen te staan moet hij de waarheid vertellen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou ook eventueel je onschuld kunnen bewijzen als je op dat moment net in een facebook gesprek was of eender welke manier ook dat je thuis met iets bezig was computergeschiedenis...