wat zijn de gevolgen als je je eigen niet laat inschrijven bij een gemeente ......

...... uit huis gezet en vertrokken na onbekend adres gemeente doet onderzoek maar kan persoon niet vinden wat nu....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
5.6K

Het beste antwoord

als je jezelf hebt uitgeschreven krijg je de status "geen vaste woon of verblijf plaats", heb je vermeld dat je naar het buitenland gaat krijg je die stempel.

Schrijf je je niet uit blijf je ingeschreven op je oude adres totdat je je in een andere gemeente inschrijft of tot je ex huurbaas je laat uitschrijven bij de gemeente.

Gebeurt dit doordat je door omstandigheden op straat bent gekomen zullen hier geen sancties tegenover staan.
Voor belasting ontduiking en andere criminele redenen word natuurlijk niet getollereerd en hier staan ook boetes en andere straffen op.

Het prettigst ook voor jezelf is om langs de sociale dienst te gaan en je te laten informeren over een post adres zodat je je geen problemen op je hals haalt door niet bereikbaar te zijn.

Wil je iets ontduiken is het toch ook verstandig o gewoon een post adres te nemen..... wat je ook wil ontduiken.... binnen 15jaar loop je toch tegen de lamp en is hetgene wat je probeert te ontlopen alleen maar erger....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan krijg je geen stemkaart.

Toegevoegd na 11 minuten:
je kunt geen uitkering, paspoort, rijbewijs aanvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan doet de gemeente navraag bij familie..bij de belastingen (sofinummer)of bij je baas...en andere instanties...als er geen resultaat is plaatsen ze een advertentie in dagbladen...ze vinden je uiteindelijk wel....het kan lang maar ook kort duren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemeente kan uiteindelijk ervoor zorgen dat je geschrapt wordt uit het betreffende register.
Je krijgt dan een code mee die ervoor zorgt dat je een hoop ellende krijgt met het aanvragen van allerlei zaken op oa sociaal gebied.
Justitieel en belastingtechnisch wordt ook extra de aandacht op je identiteit gericht.
Wordt je bijvoorbeeld gecontroleerd door politie/belasting dan zal er in vele gevallen een langere tijd nodig zijn om alles uit te zoeken met name of er nog inbare vorderingen op je naam staan.
Als je niet meer in nederland geregistreerd staat betekent dit ook dat je bijvoorbeeld boetes direct moet afrekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U verliest vele rechten die u in het andere geval veel voordelen geeft waarvan u geniet