Waarom behouden in Belgie na de abductie en de nieuwe koning, 3 koninginnnen en 1 koning hun titel?

Waarom raak je in Belgie de titel koning of koningin niet kwijjt , wat is hier de reden van?

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.nu.nl/buitenland/3517128/belgische-koning-albert-treedt-af-gezondheid.html

Toegevoegd na 22 minuten:
Dat moetst zijn: waarom behouden in belgie 1 koning en 2 koninginnen hun titel na abductie?

Toegevoegd na 2 dagen:
dat moest abdicatie zijn, niet abductie natuurlijk!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Dit moet je zien als een eretitel en niet zozeer als een functie.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom behield koning leopold III zijn titel dan niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koning Leopol III is en blijft Koning Leopold III, juist het zelfde als met zijn zoon nu
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het ondertussen ook gevonden, + dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De koningskwestie gaat meer over wat er tijdens de koningskwestie is gebeurd dan wat er tijdens de oorlog is gebeurd of niet gebeurd met Koning Leopold III. Voor alle duidelijkheid, Koning Leopold heeft ook schuld in heel deze zaak omdat hij zaken heeft gedaan, uit goeder trouw, maar hij had moeten weten dat deze hem kwalijk zouden genomen worden. Had hij toen een regering gehad die hem advies had kunnen geven, of een regering die de verantwoordelijkheden had overgenomen , die nu door Koning Leopold III zijn genomen, dan had dit allemaal niet gebeurd. Ik zou het houden op naief dom geweest en dit onder de extreme gevolgen van een oorlog.