ik woon in duitsland. ik heb geen officieele adres meer in Nederland. Ik wil in Belgie op kamers gaan voor studie. Is dit wel mogelijk?

Ik kan ook niet meer bij mijn ouders me officieel inschrijven. Ze zijn er niet mee eens. Is het mogelijk om in Belgie op kamers te gaan als nederlandse student, terwijl je als nederlander geen officieel adres hebt in Nederland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste huisbazen geven geen toestemming om je domicile te plaatsen op een studentenverblijf. Je zal dus een studio moeten huren daarbij is het wel mogelijk om je officieele verblijfplaats van te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan eventueel bij familie je domicille plaatsen en dan toch op kamer gaan in Belgie.

Antwoorden (2)

Je kan in belgie op kamers gaan maar je hebt zowieso een officieele verblijfplaats nodig. Je kan op van je studentenkamer in de meeste gevallen geen officieele verblijfplaats maken. Tenzij je een studio huurt daar is het wel mogelijk om een domicille te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als U zich reglementair, kan inschrijven, in een Bv. Universiteit, in België, kunnen die U enerzijds helpen, om aan een verblijfsvergunning te geraken, met Uw Bewijs van aanvatting studies, anderzijds, moet U, zich ook aanbieden, bij het Sociaal Huis (het voormalige O.C.M.W), om een Financiële tegemoetkoming te komen, om in Uw levensonderhoud te voorzien. Gelet de wetgeving, bepaalt, dat Uw ouders, nl voor U 'Schatplichtig' zijn, zullen zij hun weigering, moeten motiveren!, bij monde van een aangetekend schrijven, dat U hen kan aanschrijven, teneinde aan de hand van die documenten Uw onvermogen, te bewijzen!!Normaal, veronderstel, ik dat U, indien U door het ingangsexamen geraakt, en dus Uw studies kan aanvatten, U kan rekenen, op de steun, van de school, die U verder zullen helpen, met Huisvesting, en al de andere nodige documenten!!Veel Succes!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles vertrekt wel, vanuit het feit, dat U reglementair, in Duitsland bent gehuisvest!!